Діагностика шкільної мотивації учнів початкових класів
Для того щоб грамотно організувати процес мотивації учнів початкової школи й управляти ним, необхідно діагностувати навчальну мотивацію учнів за допомогою анкетування, у результаті якого визначають рівні мотивації за високим, середнім, низьким діапазонами.
Анкета для оцінювання рівня шкільної мотивації (за Н. Г. Лускановою)
1. Чи подобається тобі в школі?
- Не дуже;
- подобається;
- не подобається.
2. Зранку, коли ти прокидаєшся, то завжди охоче йдеш до школи чи часто хочеш залишитися вдома?
- Частіше хочу залишитися вдома;
- по-різному;
- іду охоче.
3. Якби вчитель повідомив, що завтра до школи не обов’язково приходити всім учням, що за бажанням можна залишитися вдома, ти пішов би до школи чи залишився б удома?
- Не знаю;
- залишився б удома;
- пішов би до школи.
4. Чи подобається тобі, коли у вас скасовують які-небудь уроки?
- Не подобається;
- по-різному;
- подобається.
5. Чи хотів би ти, щоб не задавали домашніх завдань?
- Хотів би;
- не хотів би;
- не знаю.
6. Чи хотів би ти, щоб у школі залишилися одні перерви?
- Не знаю;
- не хотів би;
- хотів би.
7. Чи часто ти розповідаєш батькам про школу?
- Часто;
- іноді;
- не розповідаю.
8. Чи хотів би ти мати менш суворого вчителя?
- Напевно не знаю;
- хотів би;
- не хотів би.
9. Чи багато у тебе в класі друзів?
- Мало;
- багато;
- немає друзів.
10. Чи подобаються тобі твої однокласники?
- Подобаються;
- не дуже;
- не подобаються.
Ключ
Кількість балів за певний варіант відповіді на запитання анкети.
№ запитання
|
Бали за відповідь
«а»
|
Бали за відповідь
«б»
|
Бали за відповідь
«в»
|
1
|
1
|
3
|
0
|
2
|
0
|
1
|
3
|
3
|
1
|
0
|
3
|
4
|
3
|
1
|
0
|
5
|
0
|
3
|
1
|
6
|
1
|
3
|
0
|
7
|
3
|
1
|
0
|
8
|
1
|
0
|
3
|
9
|
1
|
3
|
0
|
10
|
3
|
1
|
0
|
Підсумуйте кількість отриманих балів.
Перший рівень. 25—30 балів — високий рівень шкільної мотивації, навчальної активності.
Такі діти мають пізнавальний мотив, прагнуть найуспішніше виконувати вимоги, що висуває школа. Учні чітко дотримуються всіх указівок учителя, сумлінні й відповідальні, засмучуються через незадовільні оцінки. У малюнках на шкільну тематику вони зображують учителя біля дошки, процес уроку, навчальний матеріал та ін.
Другий рівень. 20—24 бали — гарна шкільна мотивація. Подібні показники має більшість учнів початкових класів, які успішно можуть упоратися з навчальною діяльністю. У малюнках на шкільну тематику вони також зображують навчальні ситуації, а відповідаючи на запитання, виявляють меншу залежність від суворих вимог і норм. Подібний рівень мотивації є середньою нормою.
Третій рівень. 15—19 балів — позитивне ставлення до школи, але школа цікавить таких дітей здебільшого позаурочною діяльністю. Такі діти досить добре почуваються в школі, однак відвідують її переважно заради спілкування з друзями та вчителями. Їм подобається почуватися учнями, мати гарний портфель (рюкзак), ручки, зошити. Пізнавальні мотиви в таких дітей сформовані меншою мірою, тому навчальний процес їх цікавить недостатньо.
У малюнках на шкільну тематику такі учні зображують зазвичай не навчальні, а позаурочні ситуації.
Четвертий рівень. 10—14 балів — низька шкільна мотивація. Ці діти відвідують школу неохоче, пропускають заняття. На уроках часто займаються сторонніми справами, граються, бешкетують. Зазнають серйозних труднощів у навчальній діяльності. Нестійко адаптуються до школи. У малюнках на шкільну тематику такі діти зображують ігрові сюжети, хоча побічно пов’язують їх зі школою.
П’ятий рівень. Менше ніж 10 балів — негативне ставлення до школи, шкільна дезадаптація.
Такі діти зазнають серйозних труднощів у навчанні: вони не здатні впоратися з навчальною діяльністю, мають проблеми у спілкуванні з однокласниками, у взаєминах з учителем. Вони досить часто сприймають школу як вороже середовище, перебування в якому є для них нестерпним. Маленькі діти (5—6 років) часто плачуть, просяться додому. Також такі учні можуть поводитися агресивно, відмовлятися від виконання завдань, дотримання певних норм і правил. Часто такі школярі страждають на нервово-психічні порушення. Малюнки таких дітей зазвичай не відповідають запропонованій шкільній тематиці, а відбивають індивідуальні пристрасті дитини.
Державна підсумкова атестація в початковій школі
2016/2017 н.р.
Державна підсумкова атестація учнів 4-х класів (початкова школа) проводиться відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки від 30 грудня 2014 року.
У 2017 році державна підсумкова атестація учнів 4-х класів проводиться з трьох предметів: української мови, літературного читання та математики, у травні.
У 4 класах загальноосвітніх навчальних закладів атестація проводитиметься у формі підсумкових контрольних робіт. Кожна підсумкова контрольна робота проводиться відповідно до календарного планування на другому чи третьому уроці, окрім понеділка і п'ятниці, а також днів перед і після святкових.
На проведення підсумкової контрольної роботи відводиться 1 академічна година (один урок): 5 хв. – на пояснення змісту роботи та інструкції щодо її виконання і 35 хв. – на її виконання. Тексти підсумкової контрольної роботи вчитель записує до початку уроку на дошці або заздалегідь друкує на окремих аркушах і перед уроком роздає кожному учневі (учениці).
Бали за атестацію з української мови (мова і читання) та математики виставляються у класному журналі під датою її проведення. На правій сторінці класного журналу у розділі "Зміст уроку" здійснюється запис "Підсумкова контрольна робота. Державна підсумкова атестація". Результати атестації у 4 класі з української мови (мова і читання) та математики не враховується при виставленні річних оцінок.
Завдання для підсумкових контрольних робіт розробляються вчителем початкових класів, погоджуються педагогічною радою та затверджуються керівником навчального закладу.
Завдання для ДПА
Психологічна сторінка
Читати
МОН проведе моніторинг якості початкової освіти

У Міністерстві освіти підписаний наказ про проведення загальнодержавного моніторингового дослідження якості початкової освіти.
Зокрема, документ передбачає проведення у 2017 році загальнодержавного моніторингового дослідження стану сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи.
Проведення оцінювання дітей та анкетування учасників дослідження покладено на Український центр оцінювання якості освіти.
Тестування випускників початкової школи буде проведено з 18 квітня до 15 травня.
Передбачається, що обробка результатів оцінювання молодших школярів буде здійснена до 28 серпня.
Сформована Міністерством освіти робоча група, до складу якої включено 20 представників МОН, наукових установ та навчальних закладів, має подати варіанти тестів для оцінювання читацької та математичної компетентностей учнів.
Структурним підрозділам з питань освіти і науки обласних та Київської міської державних адміністрацій доручено створити умови для проведення оцінювання молодших школярів, організувати внесення школами відповідних змін до розкладу уроків для класів, учні яких братимуть участь у дослідженні.
До 30 листопада Український центр оцінювання якості освіти має підготувати аналітичний звіт щодо стану сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи.
Джерело:http://osvita.ua/school/53852/
Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання
Читати
Підсумкові контрольні роботи
за І семестр 4 клас
Літературне читання
Золоті правила педагога
1. Прийшов у школу - зроби розумне й шляхетне лице.
2. Кожного разу, коли тобі хочеться командувати дітьми, згадай своє дитинство і про всяк випадок з'їж морозиво.
3. Гроші та педагогіка малосумісні.
4. Нехай всі манекенниці світу, побачивши твою усмішку, подадуть у відставку.
5. Не заходь в душу до дітей, якщо тебе про це не просили.
6. Іди на урок з радістю, виходь з уроку з приємною втомою.
7. Жартуй до тих пір, доки не навчишся.
8. Пам'ятай: поганий лікар може забрати життя, поганий учитель - спопелити душу.
9. Приходити на урок слід настільки підготовленим, щоб знати точно: для чого прийшов, куди прийшов, що будеш робити і чи буде від цього добре.
10. Кожного разу, коли хочеться нагрубити кому-небудь, рахуй до мільйона.
11. Намагайся їсти кожен день.
12. Люби свою адміністрацію так само, як і вона тебе, і ти проживеш довге і щасливе педагогічне життя.
13. Ніколи не чекай похвали, а намагайся відразу ж з'ясувати, як з нею йдуть справи.
14. Люби кого-небудь крім школи, і тоді у тебе буде все в порядку.
15. Якщо до тебе прийшли на урок, згадай, що ти артист, ти кращий педагог країни, ти найщасливіша людина.
16. Говори батькам завжди найкращу правду, яку ти знаєш.
17. Пишайся своїми помилками, і тоді у тебе їх буде з кожним роком все менше.
18. Вищим проявом педагогічної успішності є усмішка на обличчях дітей.
19. Якщо ти вмієш самий звичайний факт подати як відкриття та домогтися подиву і захоплення учнів, то можеш вважати, що половину справи ти вже зробив.
20.Пам'ятай: хороші педагоги живуть довго і майже ніколи не хворіють.
21. Віддай школі все, а вийшовши зі стін школи, почни нове життя.
22. Постарайся завжди бути здоровою, навіть якщо в цей хтось не повірить.
23. Одягайся так, щоб ніхто не сказав тобі вслід: "Он вчителька пішла".
24. Не спи на уроці; дурний приклад заразливий.
25. Під час опитування зобрази на обличчі граничний інтерес.
26. Пам'ятай: якщо твій голос стає загрозливо хрипким, значить, ти робиш щось не те.
27. Добре, якщо пізно увечері, коли ти згадаєш своїх учнів, обличчя твоє осяє посмішка.
2. Кожного разу, коли тобі хочеться командувати дітьми, згадай своє дитинство і про всяк випадок з'їж морозиво.
3. Гроші та педагогіка малосумісні.
4. Нехай всі манекенниці світу, побачивши твою усмішку, подадуть у відставку.
5. Не заходь в душу до дітей, якщо тебе про це не просили.
6. Іди на урок з радістю, виходь з уроку з приємною втомою.
7. Жартуй до тих пір, доки не навчишся.
8. Пам'ятай: поганий лікар може забрати життя, поганий учитель - спопелити душу.
9. Приходити на урок слід настільки підготовленим, щоб знати точно: для чого прийшов, куди прийшов, що будеш робити і чи буде від цього добре.
10. Кожного разу, коли хочеться нагрубити кому-небудь, рахуй до мільйона.
11. Намагайся їсти кожен день.
12. Люби свою адміністрацію так само, як і вона тебе, і ти проживеш довге і щасливе педагогічне життя.
13. Ніколи не чекай похвали, а намагайся відразу ж з'ясувати, як з нею йдуть справи.
14. Люби кого-небудь крім школи, і тоді у тебе буде все в порядку.
15. Якщо до тебе прийшли на урок, згадай, що ти артист, ти кращий педагог країни, ти найщасливіша людина.
16. Говори батькам завжди найкращу правду, яку ти знаєш.
17. Пишайся своїми помилками, і тоді у тебе їх буде з кожним роком все менше.
18. Вищим проявом педагогічної успішності є усмішка на обличчях дітей.
19. Якщо ти вмієш самий звичайний факт подати як відкриття та домогтися подиву і захоплення учнів, то можеш вважати, що половину справи ти вже зробив.
20.Пам'ятай: хороші педагоги живуть довго і майже ніколи не хворіють.
21. Віддай школі все, а вийшовши зі стін школи, почни нове життя.
22. Постарайся завжди бути здоровою, навіть якщо в цей хтось не повірить.
23. Одягайся так, щоб ніхто не сказав тобі вслід: "Он вчителька пішла".
24. Не спи на уроці; дурний приклад заразливий.
25. Під час опитування зобрази на обличчі граничний інтерес.
26. Пам'ятай: якщо твій голос стає загрозливо хрипким, значить, ти робиш щось не те.
27. Добре, якщо пізно увечері, коли ти згадаєш своїх учнів, обличчя твоє осяє посмішка.
Рецепт
приготування хорошого уроку
приготування хорошого уроку
Візьміть дюжину найкращих емоцій. Ретельно відберіть тільки ті, що позбавлені розчарувань, злопам'ятності та злості.
Після того, як ви відібрали ці дванадцять емоцій, розділіть їх на п'ять (або шість чи сім) уроків, які вам доводиться проводити кожного вашого робочого дня.
Додайте до кожного свого уроку:
- 12 порцій мудрості,
- 11 порцій терпіння,
- 10 порцій хоробрості,
- 9 порцій працездатності,
- 8 порцій оптимізму,
- 7 порцій відданості своїй справі,
- 6 порцій вільнодумства,
- 5 порцій доброти,
- 4 порції відпочинку й турботи про здоров'я,
- 3 порції гумору,
- 2 порції такту,
- 1 порцію віри в кожного свого учня.
Для того, щоб додати гостроти та насолоди вашому уроку,
додайте до нього ложечку гарного настрою, скибку нерозсудливості, за смаком розваги, обов'язково додайте гри й рясно посипте все гарним добрим гумором.
А тепер налийте любов до дітей і збийте все енергійними рухами, не допускаючи застою.
Поставте вашу страву на вогонь дитячих сердець.
Прикрасьте свою страву посмішками, родзинками та гілочками радості.
Перед подачею учням урок сервірується спокоєм, самовідданістю
та професіоналізмом учителя.
Чітко додержуйтесь цього рецепту, у точності дотримуючись інгредієнтів
страви при підготовці кожного свого уроку.
Приємного вам апетиту, шановні колеги!
Апетиту до вчительської праці та творчості!
Шановні колеги, рекомендую переглянути
На замітку вчителю початкових класів
Коментарі до змін у програмі
Оновлена програма
Оновлені критерії оцінювання навчальних досягнень
Критерії оцінювання
Як заповнювати журнал?
Рекомендації щодо створення ситуації успіху
Рекомендовані інтернет-ресурси для вчителів початкових класів
www.mon.gov.uahttp://osvita.ua/legislation/Ser_osv/29698/)
(http://mozdocs.kiev.ua/index.php?nav=1&ishideform=1&type_doc=26.)
http://document.ua/pro-zatverdzhennja-kriteriyiv-ocinyuvannja-navchalnih-dosjag-doc55850.html
(http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=1121-2009-%EF)
Методичні веб-сайти для вчителів початкової школи
· Презентації для учнів початкових класів http://educat.at.ua
Початкова школа. Вчитель -вчителю.Вчитель - учню. Вчитель -батькам. Поради шкільного психолога http://teacher.at.ua/
· Журнал "Начальная школа" http://www.n-shkola.ru/
· Освітній сайт для сучасних педагогів http://konserg.ucoz.ua/
· Розробки уроків – http://lib.sowa.com.ua
· методична скарбничка початкової школи (розробки свят, уроків та ін.) - http://brozer.narod.ru
Дякую за цікавий матеріал
ОтветитьУдалить